Goed contact met je sloperij

Communicatie

Binnen een sector met waardevolle objecten is communicatie in alle opzichten belangrijk. Zo is het verstandig om goede contacten op te bouwen met je leveranciers en je klanten maar ook met de autosloperij. Waar jij als garagehouder nog weleens een bepaalde vraag hebt voor onderdelen, weten zij jou weer te bereiken in het geval dat zoiets net binnenkomt.

Stel dat de onderlinge communicatie verstoord is, dan zullen ze jou niet zo snel bellen maar blijft het staan voor een andere liefhebber. Wanneer je net nog een groot onderdeel bij de sloperij hebt gehaald en de afspraak is om, na het uit elkaar halen, de overige delen retour op te laten halen, dan zorg je ervoor dat het geheel op een afgesproken tijdstip en plek klaarstaat.

Deskundigheid

Een ander voordeel aan de medewerkers bij een autosloperij is dat zij over het algemeen veel kennis en ervaring hebben opgedaan over verschillende automerken. Men kan uitstekend meedenken wanneer jij tegen bepaalde problemen oploopt en weten jou te vertellen over een bruikbaar alternatief, stel dat het onderdeel van het betreffende merk nergens verkrijgbaar is.

Vaak weet men van een afstand al wat er allemaal aan sloopauto’s en materiaal staat. Hierdoor kun je vaak gemakkelijk telefonisch overleggen over een bepaald onderdeel. Een nadeel van een sloperij is dan vaak weer wel dat er nooit van tevoren te zeggen is wat er even later die dag binnenkomt aan bruikbaar materiaal. Maar daar komt de goede communicatie weer van pas.

Plaats een reactie