China belangrijkste afzetmarkt voor de Duitse automerken

China is booming: Het land blijft economisch gezien maar groeien en groeien. Dat heeft ook effect op de bevolking, die het steeds beter krijgt. De groep jonge rijke zakenmannen uit China wordt steeds groter, en deze nouveau riches zoeken een mooie auto om hun status te verhogen.

Chinezen willen Duits
Deze Chinese jongemannen hebben een voorkeur voor Duitse wagens, want die zijn immers van de hoogste kwaliteit. En de Duitse merken zoals Mercedes en Audi hebben een rijke uitstraling en het design zit altijd goed in elkaar. Ook kun je heel aardig scheuren met de snelle motoren. Dit zijn slechts enkele redenen voor de Chinese jongemannen om zo’n bolide aan te schaffen. Er werden afgelopen jaar 900.000 Duitse wagens verkocht in China, meer dan in Europa en in de Verenigde Staten, en dat aantal blijft de komende jaren naar alle waarschijnlijkheid stijgen.

Duitse economie
Deze buitenlandse autoverkoop is tevens één van de redenen dat de Duitse economie rechtop blijft staan. De grootste Duitse merken, BMW, Mercedes, Audi en Porsche profiteren van de Chinese koopdrang.
Met deze inkomsten kunnen ze de dalende autoverkoop in Europa ruimschoots compenseren, en is er van bezuinigingen geen sprake. In 2013 wordt verwacht dat er meer dan 1 miljoen Duitse bolides zullen worden verkocht in China. China is nu al de belangrijkste markt voor deze automerken, want in China zit er nog groei in.

Een logisch gevolg van deze cijfers is dat er een heuse strijd is losgebarsten tussen deze automerken om het grootste marktaandeel te veroveren. Laten we hopen op een regen van gloednieuwe wagens om je vingers bij af te likken.